Παρασκευή 15 Ιουνίου 2007

Ένας ΚΟΚ δε φέρνει την άνοιξη

Εδώ και δύο εβδομάδες ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. 37.577 οδηγοί έχουν ήδη γνωρίσει την αυστηρότητά του, στην οποία στηρίζει η πολιτεία τις ελπίδες της για τον περιορισμό των τροχαίων δυστυχημάτων.

Ευχή όλων είναι να ευοδωθεί η προσπάθεια και να ελαχιστοποιηθεί επιτέλους ο φόρος αίματος, που ξεπερνά τους 2.000 νεκρούς ετησίως, κατά μέσο όρο. Όμως, από τη στιγμή που πολίτες και πολιτεία δηλώνουν αποφασισμένοι να αγωνιστούν προς την κατεύθυνση αυτή, μετέωρο παραμένει το ερώτημα γιατί η αναθεώρηση του ΚΟΚ δε συνοδεύτηκε και από άλλα εξίσου αποτελεσματικά, αν όχι αποτελεσματικότερα μέτρα.

Συγκεκριμένα, αν και σε πολλές περιοχές της χώρας εκτελούνται έργα οδοποιίας, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, υπάρχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα επαρχιακών και εθνικών οδών που έχουν αφεθεί στην τύχη τους, δίχως την απαραίτητη συντήρηση, η οποία κοστίζει πολύ λιγότερο από την κατασκευή σύγχρονων οδικών αξόνων, μπορεί να σώσει ζωές, αλλά δεν προσφέρεται για επικοινωνιακή εκμετάλλευση.

Το θέμα παρουσιάζει ομοιότητες με αυτό της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών. Η πολιτεία φρόντισε να αυξήσει τα υποχρεωτικά μαθήματα, να προσφέρει και μηχανολογικές γνώσεις στους υποψηφίους, αλλά αδιαφόρησε για την πρακτική εξάσκησή τους στην αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων που προκύπτουν στην καθημερινή οδήγηση, όπως το απότομο φρενάρισμα, η αποφυγή εμποδίων κ.α., με την οποία ασχολούνται μόνο ιδιωτικές σχολές ασφαλούς οδήγησης.

Παράλληλα, επιτρέπει σε ανηλίκους που αντιμετωπίζουν το μηχανάκι ως παιχνιδάκι, και ηλικιωμένους με τραγικά αντανακλαστικά να κυκλοφορούν νόμιμα, αποτελώντας δημόσιο κίνδυνο. Ένας ΚΟΚ λοιπόν, όσο αυστηρός κι αν είναι, δε φέρνει την άνοιξη.

5 σχόλια:

Dream_Rider είπε...

Όσο και να θέλει η πολιτεία να πείσει οτι τα νέα πρόστιμα δεν έχουν ως αποστολή την συλλογή χρημάτων προσωπικά επιφυλλάσομαι...

Είναι όπως τα έγραψες: Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να προάγουμε την οδική ασφάλεια και νομιμότητα πέραν του... βούρδουλα.

Προσωπικά τους χωρίχω στούς εξής 3:
1/ Επένδυση στην νοοτροπία
2/ Επένδυση στην εκπαίδευση
3/ Επένδυση στις υποδομές

Και εξηγούμαι:
1/ Εισαγωγή της οδικής αγωγής (γιατί περι αγωγής πρόκειται) στο σχολείο, αν ειναι δυνατό στο δημοτικό.
2/ Εκπαίδευση των νέων οδηγών με πίο σύγρονες μεθόδους και μηχανισμούς - μεθόδους αξιολόγησής τους.
3/ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ!!!Δεν φταίει πια για όλα τα ατυχήματα η μεγάλη ταχύτητα. Μια αττική οδό έχουμε και μια εγνατία και το έχουμε κάνει ζήτημα! Έχετε πάει έξω να δείτε για τί επαρχιακούς δρόμους μιλάμε;

Αυτά βέβαια προσδοκώντας ένα καλύτερο μέλλον. Για το παρόν και για εμάς που οδηγούμε σ'αυτό... Βούρδουλας! Κι άγιος φοβέρα θέλει.. Κι όποιος διορθωθεί (λέμε τώρα), διορθώθηκε...

Μ είπε...

Και καλά βαζουν τόσο υψηλά πρόστιμα. Τουλάχιστο αυτά τα χρήματα να επενδύονταν στο να έχουμε ασφαλέστερους και καλύτερους δρόμους αλλά πού κάτι τέτοιο...
Και η Αττική οδός έχει τσουχτερά διόδια (2,70 ευρώ) αλλά τουλάχιστο είναι ο ασφαλέστερος δρόμος πανευρωπαϊκά! Χαίρεσαι να οδηγείς...

Πρασσάς K. είπε...

Αν οι περισσότεροι συμφωνούσαμε σ' αυτά τα βασικά που θέτετε, δεν μπορεί θα φτανε το μήνυμα στους υπευθύνους και θα άλλαζαν τακτική. Δυστυχώς όμως, αν και είμαστε πολλοί, φοβάμαι πως είναι περισσότεροι αυτοί που αδιαφορούν. Οπότε κι ο ΚΟΚ είναι μια κάποια λύση...

Dream_Rider είπε...

Μα είναι γεγονός! Στην Ελλάδα οι ιδέες και το μυαλό περισσεύουν! Στα βασικά πάσχουμε...

Μους είπε...

Τι να σου κάνουν τα ογκώδη πρόστιμα όταν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές στην οδική κυκλοφορία... Σίγουρα είναι μια αρχή, είναι όμως και άλλη μία πρόχειρη, μικρόνοη λύση από πλευράς πολιτείας.